Zdrowa dieta

Zdrowa dieta

Zdrowa dieta 1620 1080 Walk4Change

Jedzenie pełni w życiu wiele funkcji, a najważniejszą z nich jest zadbać o to, żeby twój organizm był w dobrej kondycji.

    Żeby tak się stało, ważne jest także abyś:

  • zjadał odpowiednie produkty w odpowiednich ilościach,
  • pilnował liczby posiłków,
  • jadł mniej więcej o stałych porach.

Składniki zdrowej diety.

Podstawowym składnikiem diety są węglowodany, zarówno te obecne w warzywach i owocach, jak i pochodzące z pełnoziarnistych, zbożowych produktów jak kasze, makarony, pełnoziarniste pieczywo. To one są podstawowym źródłem energii dla Twojego organizmu. Powinieneś je jeść codziennie. Warzywa i owoce, najlepiej do każdego posiłku, zachowując proporcję ¾:¼

Codziennie powinno się także spożywać 3-4 porcje produktów mlecznych, takich jak mleko, sery, jogurt, kefir.

Dwa razy dziennie staraj się jeść produkty białkowe – ryby, chude mięso, jaja, rośliny strączkowe. Wybieraj tłuszcze roślinne, na przykład oliwę z oliwek, zamiast zwierzęcych i nie jedz ich zbyt dużo. Eksperci zwracają uwagę na szkodliwość cukrów i soli jedzonych w nadmiarze.

Powinieneś starać się wyeliminować ze swojej diety słodycze, słodkie napoje, słone przekąski i produkty typu fast food oraz zrezygnować z dosalania potraw.

Więcej artykułów

Odwiedź nasze

 

Projekt finansowany w ramach Narodowego Programu Zdrowia na 2016 – 2020.

Back to top
Wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu. Możesz wyłączyć ten mechanizm w dowolnym momencie w ustawieniach przeglądarki.
Polityka prywatności